Mara Rotterdam

Tom van burg
Voor algemene vragen of opmerkingen is Stichting Mara Rotterdam te bereiken
via: rotterdam@stichtingmara.nl

Stichting Mara Rotterdam focust zich voornamelijk op het bieden van hulp door middel van het doneren van medicijnen of medische apparatuur aan landen in de Balkan. Dankzij onze vele donateurs — rond de achthonderd — kunnen wij drie keer per jaar op transport om deze hulp ook daadwerkelijk te leveren. De landen waar wij voornamelijk hulp bieden zijn Albanië, Moldavië en Kosovo. We proberen alles dat wij doneren lokaal te kopen zodat we niet alleen de medische instellingen helpen, maar ook de lokale economie stimuleren. We bezoeken weeshuizen, ziekenhuizen, huisartsen-posten en andere hulpbehoevende centra. Met hulp van lokale contactpersonen vinden we de projecten die wij steunen. Hoewel wij hopen te kiezen voor de meest betrouwbare organisaties, achten wij het van belang dat naderhand wordt gecontroleerd of onze donaties voor de juiste doeleinden worden gebruikt. Het kan namelijk voorkomen dat de door ons geleverde artikelen naderhand verkocht worden voor grote geldbedragen. Om dit te voorkomen schakelen wij onze contactpersonen in, zij gaan enkele keren per jaar langs bij de door ons geholpen organisaties om te controleren of alle apparatuur nog intact en aanwezig is. We hebben gemerkt dat deze manier van handelen goed werkt en we krijgen regelmatig updates van onze contactpersonen. De samenwerking met lokale mensen en bedrijven is heel leerzaam en de politieke waarheden zijn soms schokkend om te horen. Door tijdens onze transporten actief te posten op onze Facebook proberen wij onze donateurs goed op de hoogte te houden van onze bezigheden aldaar en ze bewust te maken van de situatie in die regio. Naast dat we ons druk bezig houden met onze missie om de situatie in de Balkan te verbeteren hebben we het ook heel gezellig met elkaar. Stichting Mara Rotterdam bestaat uit 12 studenten van het Rotterdams Studenten Corps, de Rotterdamse Vrouwelijke Studenten Vereninging en van R.S.V. Sanctus Laurentius. We komen eens in de twee weken bij elkaar om te vergaderen en proberen daarnaast een paar keer per jaar leuke dingen te doen. Doordat we een hechte band hebben gecreëerd verloopt de samenwerking makkelijk en prettig. Ook donateur worden? Vul dan dit formulier in.

Adres Lambertusstraat 139
3061 XX Rotterdam