Mara Groningen

Jesse Albers
Jara van Lieshout
Bart Mulder
Stichting Mara Groningen is te bereiken via: stichtingmaravindicat@gmail.com.
Ook kan je FacebookInstagram volgen en ‘Mara.Groningen’ toevoegen op Snapchat.

Sinds het eerste transport uit 1996 is Mara in het Noorden van Nederland uitgegroeid tot de actieve organisatie die het nu is. Stichting Mara Groningen wordt enthousiast bestuurd door acht studenten van Vindicat atque Polit. Het grote bereik binnen de vereniging zorgt ervoor dat we veel donateurs hebben. Het bestuur van Stichting Mara Groningen komt elke donderdag samen om alle zaken rondom aanstaande projectreizen en de organisatie van activiteiten te bespreken. Wat de bestuursleden betreft, is onze motivatie om de situatie in de Balkan te verbeteren. Ook wij als student, kijken naar wat er in de wereld speelt en zijn bereid een steentje bij te dragen. Elk jaar is ons streven om met drie personen twee transporten te rijden richting de Balkan. Onze hulp is er op gericht medicijnen, studiemateriaal en andere primaire hulpgoederen te leveren aan lokale ziekenhuizen, scholen, gezinnen, opvangcentra, etcetera. Tijdens elk transport worden ons de harde feiten onder de neus gedrukt dat deze hulp nog steeds heel hard nodig is en de situatie van de mensen in de Balkan nog ver beneden onze levensstandaard is. We proberen met het geld van onze donateurs de lokale economie te steunen door de goederen juist daar te kopen. Ons beleid gaat uit van vijf pilaren, aan de hand waarvan we onze projecten uitkiezen en ondersteunen:– Door middel van educatie het creëren van kansen voor de generatie van de toekomst;– Het steunen van projecten voor minder bedeelden (zoals zigeunergemeenschappen en gehandicapten;– Bevorderen van de levensstandaard in de Balkan;– De samenwerking tussen bepaalde groepen in de Balkan;– Steun altijd in goederen, nooit in contant geld om corruptie te voorkomen.

Naast het rijden van transporten naar de Balkan proberen wij persoonlijk contact te onderhouden met onze donateurs. Voor onze donateurs en andere geïnteresseerden organiseren wij elk jaar een benefietdiner in het najaar en een borrel in het voorjaar. Zonder alle hulp van onze donateurs zou het bestaan van Stichting Mara Groningen niet mogelijk zijn en op deze manier willen wij hen hiervoor bedanken! Ook donateur worden? Vul dan dit formulier in.

Adres Straatnaam 00
0000 AA Groningen