De stichting

Stichting Mara

Stichting Mara is een non-profit organisatie die wordt bestuurd door studenten in heel Nederland. Wij bieden met onze stichting hulp aan door oorlog getroffen gebieden in de Balkan landen. Nog altijd ondervinden mensen veel problematiek in het leiden van hun leven dankzij de oorlog in voormalig Joegoslavië. Mensen leven in erbarmelijke omstandigheden en worden onvoldoende gesteund door de overheden. Dit is waar Stichting Mara bijspringt.

De donaties gaan vaak op twee manieren. Manier een is dat de verschillende Mara steden goederen van bedrijven of goedwillende binnenkrijgen die ze vervolgens mee kunnen nemen tijdens hun reis. De tweede veel voorkomende manier is door met geld producten in het land van bestemming te kopen. Op deze manier kan Stichting Mara ook de lokale economie steunen. Er worden nauwelijks tot geen goederen in Nederland gekocht, enkel en alleen wanneer bepaalde spullen niet te verkrijgen zijn in het land van herkomst.

De materialen die gedoneerd worden verschillen per stad. Stichting Mara Amsterdam en Maastricht doneren educatieve materialen. De steden bezoeken scholen, weeshuizen en na schoolse opvangen waar hulp het meest nodig is. Op deze plekken worden dan boeken, schoolborden, schriften, pennen ect. gedoneerd. Soms wordt er voor gekozen om bij te dragen aan de oprichting of inrichting van een school.

girls.jpg